Regulamin

Regulamin

SOBOLEWSKA LIGA PIŁKI HALOWEJ

I. ZGŁOSZENIE DO ROZGRYWEK

1. Zgłoszenie do rozgrywek powinno zawierać:

– imienną listę zawodników reprezentujących drużynę (firmę),

– jeśli w drużynie będą występować zawodnicy, którzy nie ukończyli 18 roku życia, trzeba dołączyć przy zgłoszeniu takiego zawodnika pisemną zgodę rodziców.

– imię, nazwisko, adres, kontakt telefoniczny osoby odpowiedzialnej za drużynę – kierownik (kapitan) drużyny

- listę zgłoszeniową należy dostarczyć przed pierwszą kolejką ligi

- zawodników można zgłaszać max. do drugiej kolejki ligi

2. Wskazane jest, aby osoby biorące udział w rozgrywkach poddały się wcześniej badaniom lekarskim, stwierdzającym ich dobry stan zdrowia pozwalający na udział w tych rozgrywkach. Za niewykonanie powyższych zobowiązań i wynikające z tego wypadki wraz z ich prawnymi konsekwencjami odpowiedzialność spada na uczestników reprezentujących dany zespół.

3. Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i przepisów gry w SLPH.

II. ORGANIZACJA ROZGRYWEK

1. Termin, godzinę oraz miejsce zawodów wyznacza organizator.

– w przypadku niestawienia się drużyny na wyznaczone spotkanie (walkower) drużynie dopisuje się „-1” punkt w tabeli (-1:3) w stosunku bramkowym 0:3,

– w przypadku niestawienia się obydwu drużyn na wyznaczone przez organizatora spotkanie pojedynek weryfikowany jest jakoobustronna przegrana. Drużynom dopisuje się po „-1” punkcie (-1:-1), bez konsekwencji bramkowych,

– jeśli drużyna nie stawia się na wyznaczone spotkanie, sędzia po 15 minutach od godziny rozpoczęcia meczu odgwizduje walkower dla drużyny przeciwnej.

2. Do meczu może przystąpić maksymalnie 15 zawodników .

3. Zawodnik, który został zgłoszony do rozgrywek przez daną drużynę, nie może grać w innej drużynie, aż do zakończenia rozgrywek.

4. Mecze odbywają się systemem każdy z każdym.

5. O kolejności w tabeli decyduje:

– po pierwsze – większa ilość zdobytych punktów (wygrana 3 pkt., remis 1 pkt., przegrana 0 pkt., walkower -1 pkt.)

– po drugie – wynik bezpośredniego spotkania między drużynami (w przypadku trzech lub więcej drużyn tzw. „mała tabela”,

uwzględniająca wyniki bezpośrednich spotkań),

– po trzecie – korzystniejsza różnica bramek we wszystkich meczach,

– po czwarte – większa ilość zdobytych bramek,

– po piąte – mecz między zainteresowanymi (w przypadku remisu w regulaminowym czasie, następuje dogrywka 2 x 5 minut.Jeśli dogrywka nie przyniosła rozstrzygnięcia zwycięzców wyłonią rzuty karne (najpierw po 3, a jeżeli te również nie przyniosą rozstrzygnięcia – seria „do skutku”).

6. Za najlepszego bramkarza zostanie uznany ten bramkarz, który w klasyfikacji punktowej zbierze najwięcej punktów. Jeśli takich bramkarzy będzie dwóch lub więcej, o tytule najlepszego bramkarza decyduje pozycja drużyny w tabeli. Wygrywa bramkarz, którego drużyna zajmuje wyższą lokatę.

Punktacja w klasyfikacji bramkarzy wygląda następująco:

1. Ocena organizatora (1-5 pkt)

2. Strzelone bramki (jedna - 2 pkt)

3. Asysty (jedna - 1 pkt)

4. Puszczone bramki : 0 bramek - 10 pkt

1-2 bramki - 5 pkt

3-4bramki - 4 pkt

5-6 bramek - 3 pkt

7-8 bramek - 2 pkt

9-10 bramek - 1 pkt

>10 bramek - 0 pkt

W klasyfikacji bramkarzy obowiązują następujące zasady:

- Żeby bramkarz został ujęty w klasyfikacji musi rozegrać minimum jedno pełne spotkanie (40 min).

- Żeby bramkarz został ujęty w końcowej klasyfikacji musi rozegrać minimum 5 pełnych spotkań (200min).

- Jeżeli bramkarz rozegra pełnych 7 spoktań (280 minut) zostanie nagrodzony dodatkowymi 5-cioma punktami w końcowej klasyfikacji.

7. Za „króla strzelców” turnieju zostanie wybrany, ten zawodnik, który strzelił najwięcej bramek. Jeśli takich zawodników będzie dwóch lub więcej, o tytule najlepszego strzelca decyduje pozycja drużyny w tabeli. Wygrywa zawodnik, którego drużyna zajmuje wyższą lokatę.

8. Będzie również prowadzona klasyfikacja na „króla asyst”

9. Za najlepszą drużynę w klasyfikacji far-play zostanie wybrana ta, która zdobędzie najmniej punktów karnych. Punkty karne przyznaje się w następujący sposób:

- 1 pkt. karny za każde popełnione przewinienie karane rzutem wolnym bezpośrednim

5 pkt karnych za każdą żółtą kartkę, którą otrzyma drużyna

- 10 pkt karnych za każdą czerwoną kartkę, którą otrzyma drużyna

- 20 pkt karnych za każdorazowe niestawienie się na meczu.

Jeżeli drużyny zdobędą jednakową liczbę punktów karnych, wyżej w klasyfikacji znajduje się drużyna, która zajmuje niższe miejsce w tabeli.

III. LIGA

1. W SLPH mogą występować zawodnicy zrzeszeni w PZPN (od I ligi do B klasy). W tej lidze mogą grać również zawodnicy nie zrzeszeni.

IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Za nieprzestrzeganie regulaminu i przepisów gry grozi walkower lub kara dyskwalifikacji z ligi.

2. Organizator zapewnia pierwszą pomoc przy urazach powstałych w czasie gry, natomiast nie ponosi odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadki, oraz za skutki wypadków przed, po i w czasie gry, (każda drużyna jest odpowiedzialna za własne ubezpieczenie NW i OC). Jeśli drużyna (firma) nie ubezpieczyła uczestnikówrozgrywek, zawodnicy powinni ubezpieczyć się indywidualnie.

3. Wskazane jest, aby osoby biorące udział w rozgrywkach poddały się wcześniej badaniom lekarskim stwierdzającym ich dobry stan zdrowia.

4. W rozgrywkach mogą SLPH brać udział osoby pełnoletnie (skończone 18 lat). Dopuszcza się możliwość udziału zawodników, którzynie skończyli 18 lat, ale za zgodą pisemną rodziców.

5. Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach powinni posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich tożsamość.

6. Na wniosek drużyny przeciwnej sędzia, przed meczem, w przerwie lub po meczu, ma prawo sprawdzenia tożsamości osób znajdujących się w protokole zawodów.

7. Organizator zastrzega, że w sytuacji ekstremalnej ma prawo do własnej interpretacji zaistniałego zdarzenia, włącznie ze zmianąregulaminu SLPH (za „sytuację ekstremalną” uważa się sytuację sporną, której regulamin nie uwzględnił).

8. Do interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie organizator.

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości